Friday 14 December 2012

Petua Cari Jodoh

Soalan:

Kenapa la susah nak berkahwin. Minta tolong Ustaz kasi petua untuk mencari jodoh (isteri).

Ustaz Azhar Idrus:

Cari jodoh ni senang saja. Kita sendiri yang buat susah.
Contoh: Bila dah berkenan pada perempuan, pergi cakap pada dia, "Assalamualaikum! Saya sudah lama tengok saudari dan saya berkenan untuk jadikan saudari isteri saya. Kalau setuju, nanti saya akan hanta

r rombongan meminang. Assalamualaikum!"

Mudahkan. Kalau kita ikhlas takkan dia nak tampar muka kita :)

Kata perempuan tu, "Maaf, saya sudah ada yang punya, cer tanya makcik jual goreng pisang tu.. Rasa2 dia ada anak gadis.. :)"

Kamu pergi pada makcik tu dan tanya dia, " Assalamualaikum! Makcik ada anak perempuan ke? Saya sedang mencari calon isteri. Kalau berkenan, saya nak hantar rombongan meminang..."

Jawab makcik, "Anak makcik sekolah lagi, tapi makcik dah lama menjanda... Ambik makcik la..." :P

Kalau buat macam ni, tak sampai satu minggu dah dapat calon isteri :D

:: Jenaka Ust Azhar Idrus ::

~~ Be a Gentleman...huhuhu.

No comments: